vr 23nov2018

Van 20.00 tot 22.30

in

€ 7,- incl. 1 drankje

 

Een juweel van een ritueel 

Hoe markeer je de overgangsmomenten in je leven

- aanmeldingsformulier: onderaan de pagina -

 

Een juweel van een ritueel
Het woord 'juweel' zegt veel over het belang van rituelen.
Het woord 'ritueel' heeft voor iedereen een eigen betekenis en associaties.

Aan het eind van de avond weten we waarom juist 'juweel' zo passend is en hebben we een gezamenlijk beeld van de waarde van ceremonies en rituelen in ons leven.

Ongetwijfeld brengt het ons ook op ideeën voor eigen rituelen. Liesbeth Weinans is Ritueel Designer. Ze begeleidt mensen en organisaties bij het ontwerpen en vormgeven van ceremonies en rituelen bij overgangsmomenten. 

 

Liesbeth Weinans – Ritueel Designer
Liesbeths achtergrond is breed: docent beeldend vormen en omgangskunde, manager in het bedrijfsleven en trouwambtenaar. In het ‘nu’ is ze ook dochter, partner, (stief-, schoon-, groot-) moeder en vriendin. Haar werkzaamheden als trouwambtenaar waren de opstap voor de opleiding Rituele Studies en Praktijken. Deze erkende leergang aan de Universiteit voor Humanistiek in Utrecht bood precies de verdieping die ze zocht.

Overgangsmomenten
Rituelen zijn heel persoonlijk. Ze kunnen helpen betekenis te geven aan overgangsmomenten in het leven.Kerstmis is een goed voorbeeld van een feest met rituelen. Waarom je het viert en hoe, verschilt sterk. Ieder heeft zijn eigen manier en maakt daarbij (on)bewust gebruik van rituelen: in de vorm van symboliek, metaforen en handelingen en voorwerpen.

 

Voorbeelden van gebeurtenissen of mijlpalen

-Inwijdingsritueel nieuwe woning
-Geboorte/adoptie: baby blessing)
-Huwelijk, scheiding, overlijden
-Nieuwe relatievormen
-Emigratie
-Fusies tussen bedrijven of afdelingen
-Bedrijfsbeëindiging
-Pensionering of afscheid

Als Ritueel Designer maakt Liesbeth op een zorgvuldige en praktische manier, samen met het individu de organisatie, een ritueel op maat. Ze maakt graag gebruik van kunst en muziek.

 

Programma
In het eerste deel van het programma vertelt Liesbeth over haar vak, de reden waarom ze ervoor koos, en gaat ze in op voorbeelden. Het tweede deel beginnen we met een kleine 'opdracht' en daarna praten we verder.

 

Informatie

- locatie hotel Heidehof - Golflaan 1 | 8445 SR Heerenveen
- kosten € 7,- p.p. incl. 1 drankje
- muntjes voor drankjes te koop bij de receptie van hotel Heidehof
- inloop 19.30 uur
- aanvang programma 20.00 uur

 

Vooraf samen eten

- opgeven: via aanmeldingsformulier
- kosten: € 17,50 exclusief drankjes
- betalen: ter plekke aan hotel Heidehof
- inloop maaltijd: 17.30 uur
- aanvang maaltijd: 18.00 uur

 

Betaling

- maak het bedrag over op NL75 RABO 034 835 4126
- t.n.v. St. de Vrouwenkamer
- o.v.v. 23 november 2018 én je eigen (!) naam
- let er s.v.p. op dat je beide doet: het formulier invullen én het bedrag overmaken

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Extra, namens Stichting De Muze

Uitnodiging voor filmcollege van Edith de Wit op 4 november

De Vrouwenkamer draagt Stichting De Muze een warm hart toe en is enthousiast over hun huidige project 'Heldinnen van 't Veen'. De expositie die daar bijhoort is nog te bekijken tot 24 november.

 

Edith de Wit schreef het boek 'In de voetsporen van de Heldin' en geeft op 4 november aan de hand van filmfragmenten uitleg over de Reis van de Heldin. Haar boek vormde de leidraad voor de interviews met de 10 heldinnen van de De Muze. Haar boek kun je ter plekke kopen.

 

Op de site van Stichting De Muze kun je je aanmelden en vind je meer informatie over Edith en haar gedachtegoed. Voor of na haar college kun je gratis de expositie bekijken.

 
-----------------------------------------------------------------------------------------------

Netwerktafel
Voor het netwerken willen we je aandacht vestigen op de ‘Netwerktafel’ waar je presentatiemateriaal over je bedrijf/activiteit kunt neerleggen.

Tot slot
Je inschrijving is definitief wanneer je aanmelding én je betaling binnen zijn.

Als je je hebt opgegeven voor de avond, rekenen we op je komst. Mocht je onverhoopt verhinderd zijn, dan graag even een berichtje naar het secretariaat of een telefoontje naar het secretariaat (tel. 06‑145 765 24).
Vanaf 2013 hebben we voor de duidelijkheid ook annuleringsvoorwaarden beschreven.


Voor de laatste informatie kun je ons ook altijd volgen op Twitter, Facebook of LinkedIn.

Graag tot ziens op vrijdag 23 november!

Groeten,
Froukje, Coby, Anneke, Jos en Anne-Marie

 

Meld je aan

Aantal gewenste plaatsen:

Vergeet niet direct de bijdrage over te maken. Pas als die binnen is, is je aanmelding definitief.

Los de som op (zodat we weten dat je geen robot bent): 1 + 4 =

Verzend de registratie informatie naar je emailadres.

Enter the word YES in the box:
Validating payment information...
Waiting for PayPal...

Er zijn 113 plaatsen beschikbaar.